משקאות אלכוהוליים כשרים לפסח תשפ"א

אלכוהול כשר לפסח

כמידי שנה אני מזכיר את החשבון של כמה יין צריך לחג הפסח וכשאני כותב לחג הכוונה לכל מכלול הימים משבת שלפני החג ועד שביעי של פסח כולל ימי  חול המועד.

אדם בוגר ששותה יין לארבע כוסות, לקידושים והבדלות, צריך לפחות 4/5 בקבוקי יין, [ואם הוא בן חו"ל יש גם 'סדר שני'],  אם יש בבית ארבע נפשות הצורכות יין, תקבלו כבר 16/20 בקבוקי יין, ארגז וחצי ואפילו שניים. הקמצנים מסתדרים בפחות, אבל אסור לפתוח כך את החג הראשון במחזור חגי השנה.

מלבד יין, יש עוד כמה דברים לשתות,  בעוד כמה הזדמנויות, חוץ מקידוש וארבע כוסות.

בגמרא מומלץ על שתיית יין לפני הסעודה, כדי לפתוח את התיאבון, וזה מומלץ לפחות בערב פסח, כדי להגביר תאבון לאכילת מצה (פסחים קז/ב). כמו כן גם בסוף הסעודה, קצת משקה יכול לעשות טוב. יש בחג הרבה כאלה הזדמנויות.

כולנו מכירים את המנהג לשתות 'לחיים' בין הדגים לבשר, יש שמאד מקפידים על זה. כך גם בין הבשר למנה אחרונה. עוד  יש שמערבים מעט משקה בתה, בקיצור, לא חסרות הזדמנויות לכבד את החג במעט משקה (מלעיל).

אספתי לכם מגוון משקאות אלכוהוליים כשרים לפסח, כמובן שיש עוד רבים וטובים, אבל את מה שאני טעמתי עליו אני יכול לחוות את דעתי, את המחיר וכמובן את כשרות המוצר.

אקדים ואכתוב: אנשים חושבים שרק וויסקי ובירה הם חמץ, ושאר המשקאות, כולם כשרים לפסח. זו טעות חמורה! כל מה שלא כתוב עליו: "כשר לפסח" יכול להיות חמץ, לפעמים רק תערובת חמץ, אבל בהמון מקרים חמץ גמור!

הרבה מאוד וודקה היא חמץ, היות וחלק מהאלכוהול שבה הוא עשוי מחמץ. סוגים רבים עושים מחיטה, גם את מה שעושים מתירס, זה 'קטניות' לדעת האשכנזים, אבל גם בהם חלק מהכהל יכול להיות ממקור חמץ, כך עוד הרבה משקאות אלכוהולים.

לכן מי שלא רוצה להיכשל, שיבדוק, רק משקה שכתוב עליו "כשר לפסח" אפשר לשתות, וכמובן לבדוק מי המכשיר. גם אם לא דורשים את ההכשרים ברמה הכי גבוהה, אבל יש לפעמים שרלטנים, שמנפיקים הכשרים בלי אחריות.

לחיים

777על כמה סוגי קוניאק כתבתי שנה שעברה

השנה אכתוב על משקה כמו קוניאק אבל היות והוא לא נעשה בחבל הקוניאק שבצרפת אז אסור לקרוא לו כך ממילא הוא הפך את שמו לברנדי, ברנדי הוא שם כולל לכל משקה אלכוהולי שנעשה מתזקיק פירות וענבים כידוע הם גם פירות.

ז"א שכל קוניאק הוא גם ברנדי, אבל לא כל ברנדי הוא קוניאק.

'יקבי כרמל' מייצרים ברנדי כבר הרבה שנים

ה777 הוא הידוע והמוכר מביניהם שהתיישן כארבע שנים בחביות, כמובן שיש להם גם רמות גבוהות יותר של ברנדי שהתיישנו עשר, עשרים ואפילו יותר משלושים שנים. אפשר לקרוא עליהם כאן

אלכוהול: 40%. כשרות: הרב רובין. המחיר: 180₪.

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

suph'מילק אנד האני' מזקקה שמייצרת וויסקי ישראלי. והשנה, הם הכשירו קווי מילוי ועשו משקה כשר לפסח שהתיישן בחביות שרי כשרות.

שמו SUPH - סוּף, אולי גם על שם הים שחצו בני ישראל כשיצאו ממצרים.

החבית העניקה למשקה טעמי עץ ופירות אדומים, מתיקות מאוזנת לצד ספייסיות עדינה.

כשר לפסח פרווה. ללא חשש קטניות.

מומלץ לשתייה נקי או בכל קוקטייל מבוסס על וויסקי.

700 מ”ל 40% כהל כשרות: הרבנות תל אביב.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

נעבור לעוד משקה פופולרי:

וודקה שיתכן שמקור השם שלה מגיע מהמילה 'וודה', שפירושה מים, או 'ווטקה' מ'ויטה' שזה חיים.

 

fortyוודקה פורטי

וודקה המיוצרת מכוהל איכותי משובח. מסמלת בשמה את 40 שנות המסע של בני ישראל מיציאת מצריים ועד הכניסה לארץ ישראל וכמו מאורך המסע שלקח הרבה זמן כך גם תהליך עיצוב המוצר ארך זמן רב עד לקבלת התוצאה הייחודית שוודקה זו מסמלת בטעמה.

תהליך ייצור הוודקה קפדני במיוחד וכולל חומרי גלם משובחים, זיקוק איכותי וסינון מוקפד. וודקה פורטי עוברת תהליך זיקוק רציף בן 6 שלבים, המבטיח וודקה נייטראלית ובעלת מרקם חלק. בקבוק הוודקה עשוי זכוכית ומעוטר באיור הכותל המערבי, אותו עיצבו מאיירים ישראלים.

בסדרה ייחודית זו כל הסוגים כשרים מהדרין כל ימות השנה וגם כשרים לפסח בהשגחת ”משולש קיי” ובאישור הרבנות הראשית. הסדרה מיוצרת במזקקת “אוונדיס” הולנד.

אלכוהול: 40%. 700 מ"ל. המחיר: 80₪.

מיובא ע"י חברת א.ג.ת.ד. ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות.

 

Belenkayוודקה בלינקאיה SPECIAL EDITION (ללא גלוטן)

האיכות הגבוהה של וודקה "בלינקאיה" מתאפשרת על ידי שימוש בטכנולוגיית סינון פחם - שהינה שיטת הזיקוק האיכותית ביותר כיום. על ידי מעבר בפחם, הוודקה סופגת חמצן ומשביחה. "בלינקאיה" מיוצרת באמצעות מערכת סינון באורך 13 מטרים, במטרה להגיע לזיקוק הוודקה בצורה אולטימטיבית.

הסטנדרטים האיכותיים של וודקה בלינקאיה גבוהים מאלו שמוגדרים על ידי התקנים הלאומיים ברוסיה. על פי סקר נילסן, בלנקאיה היא הוודקה מספר 1 ברוסיה ומדורגת במקום ה 7- בין מותגי הוודקה בעולם. מאז 2013 זכתה וודקה בלינקאיה בעשרות פרסים ומדליות.

אלכוהול: .40% 700 מ"ל. המחיר: 90₪. כשרות: הרבנות הראשית לרוסיה, לאוכלי קטניות.

מיובא ע"י חברת א.ג.ת.ד. ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות.

 

midnightוודקה מידנייט

עוד וודקה מעניינת צעירה ומרעננת חברת א.ג.ת.ד מייבאת ממזקקת “אוונדיס” שבהולנד.

וודקה מידנייט בסדרה יש 3 טעמים אננס, מלון ואסאי (סוג דקל שגדל באמזונס)

רכיבים טבעיים וכוהל משובח חברו יחד למשקה מרענן אשר ניתן לשתיה עם קוביית קרח ואשר מהווה בסיס לקוקטיילים רבים ולטעם מיוחד במינו כמיטב מסורת הקוקטייל.

אלכוהול 32%. 750 מ”ל. המחיר: 90₪.

כל השלושה כשרים למהדרין כל ימות השנה וגם כשרים לפסח בהשגחת “משולש קיי” ובאישור הרבנות הראשית. ללא קטניות.

 

 

stolichnayaStoli Gluten וודקה סטוליצ'ניה

שם החיבה המוכר יותר הוא 'סטולי', מותג שמיוצר ברוסיה. הוודקה הרגילה והמוכרת שלהם אמנם כשרה אבל לא לפסח, כי היא עשויה מחיטה ושיפון, ושניהם הינם דגן.

אבל יש גם את ה'סטולי' הוודקה עם התוית הירוקה, שעשויה מתירס וכוסמת והיא ללא גלוטן ולכן כשרה לפסח, לאוכלי קטניות.

הוודקה עוברת זיקוק רציף באיכות הגבוהה ביותר, וסינון בחול קוורץ ופחם פעיל, יחד עם המים הארטזנליים (חו"ג באיכות גבוהה), הבוקעים ממעמקי האדמה, שהם מים צלולים ואיכותיים ביותר.

לוודקה יש טעם נקי, מדויק גוף עגול וחלק.

אלכוהול: 40%. המחיר: 70₪. כשרות: O.U.

חברת "הכרם" מייבאת את כל סוגי וודקה סטולי.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

villa massavilla massa limo ליקר לימונצ'לו

ליקר איטלקי ומיוחד מבית וילה מסה

נוצר רק באמצעות לימוני PGI של "סורנטו", הוא הליקר הראשון בעולם שיוצר ושווק בכמויות מסחריות ברחבי העולם.

ליקר הלימונים המפורסם עשוי מקליפות לימונים, אשר גדלים באזור סורנטו. כבר יותר ממאה שנים, שמסורת ומתכון עשיית הליקר עוברת מדור לדור, התוצאה: ליקר בעל ארומה של לימונים טריים. הלימונים הגדלים באזור זה, הם המשובחים ביותר לייצור לימונצ'לו, ונחשבים כבעלי מתיקות ועסיסיות גבוהה. בדומה לאזורי איכות של יין, רק הלימונים הגדלים באיזור זה, זכו להגדרת איזור איכות, בשל איכותם יוצאת הדופן.

ניתן ליהנות מהלימונצ'לו המעולה של 'וילה מסה', בהרבה שיטות. הפשוטה היא לשמור את הבקבוק והכוסות הקטנות במקפיא, ולשתות את הליקר בטמפרטורה של 7 מעלות צלזיוס.

שיטה נוספת לערבב אותו עם מעט משקה אחר, אבל המועדף הוא בימים חמים להכין ארטיק לימונצ'לו, מערבבים 100 מ"ל מים עם מיץ לימון 20 מ"ל, שתי כפות סוכר, 20 מ"ל 'וילה מאסה לימונצ'לו'. מערבבים הכל יחד ושופכים את התערובת לתבניות מיוחדות, ואז מניחים במקפיא עד להתמצקות מלאה.

אלכוהול: 30%. המחיר: 100₪. כשרות: הרב ג.מ.גרליק והרב א.חזן איטליה.

חברת "הכרם" מייבאת שלושה ליקרים של מסה וילה.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

mahaya13מחייה 13

המוכר והאהוב בטעם חדש ובבקבוק בעיצוב חדש ויוקרתי

משקה מרענן מבוסס אניס ומיצים טריים: לימון, אשכולית אדומה ורוזטה (שקדים)

מותג מחייה 13, המוביל את טרנד משקאות אניס המשולבים עם מיצים טריים, מושק בימים אלה בבקבוק חדש ומציע טעם חדש, רוזטה שקדים, שמצטרף לשני הטעמים הקיימים בשוק, לימון ואשכולית אדומה. מדובר על משקה אניס בסגנון ים תיכוני קליל, בשילוב מיצי פירות טריים, המופק מתזקיק ענבים ומכיל 13% אלכוהול.

מחייה 13 הוא פיתוח ישראלי מקורי, שכמו משקאות דומים נוספים, נולד במטבח ביתי וכיום מיוצר בספרד, על פי המתכון המקורי של מפתחיו הישראלים.

קטגוריית משקאות האניס היא השלישית בגודלה בעולם המשקאות האלכוהולים בישראל ונחשבת לשמרנית וממעטת לחדש. מחייה 13 מביא איתו בשורה חדשנית לקטגוריה ומאפשר לצרכני משקאות האניס לגוון בטעמים חדשים ומפתיעים. כמו כן, הוא מספק מענה הולם לטרנד העולמי ולביקוש הצומח למשקאות כהלים מופחתי אלכוהול, המאפשרים ליהנות ממשקה קליל ומרענן כחלק משגרת היום יום.

מקור שם המותג מחייה 13 מבוסס על צירוף בין המילה "מחייה", שהינה כינוי לערק על פי יהודי צפון אפריקה, והספרה 13 הנחשבת למספר בעל משמעות על פי היהדות.

המלצות הגשה:

מחייה 13 מגיע מוכן לשתייה וכל מה שנדרש הוא למזוג לכוס, להוסיף נענע, לימון או קרח ולשתות בהנאה. מכיוון שמדובר על מיץ טרי, מומלץ לנער היטב לפני השתייה.

מחייה 13 כשר לפסח ולכל ימות השנה, בכשרות בד"צ בית יוסף לאוכלי קטניות. המחיר: 60₪.

 

השוק מציע גם סוגי 'שיכר', כמקביל לבירה הלבנה שהיא חמץ. יש שיכר תפוחים, יש שיכר דבש, יש עוד סוגי משקאות וליקרים רבים וטובים כשרים לפסח אבל אני כתבתי כאמור למעלה רק על מה שטעמתי.

לחיים ופסח כשר ושמח

שרגא – אתר היין הכשר

alcohol2021