חג סוכות תשפ"א.

חג סוכות תשפ"א

אחרי השואה הגיע האדמו"ר מקלויזנבורג זצ"ל למחנה של חולים מבריאים [סנטוריום], שהיו בו כמה מאות אודים מוצלים מאש, כולם שבורים ורצוצים בגוף וברוח, גם הוא בעצמו איבד אשה ואחד עשר ילדים, והיה עובד כפיה באופן נורא, סיפורים מפעימים עליו נשמע בפעם אחרת, תכל'ס לקראת יום הכיפורים רצה הרבי לעודד את הניצולים הללו, כיצד עשה זאת? הוא ניגש להיות חזן ביום הכיפורים, והחל לומר את הווידוי, עוד לא אמר שלוש מילים ומיד נעצר ושאל: 'אשמנו' האמנם? האנושות כולה אַשְׁמָה במאוד, במה שאירע לנו. 'בגדנו' - חס ושלום. אין לקב"ה משהו יותר טוב בעולם, מאשר היהודים שעברו את כל מדורי הגהינום, לא בגדו ולא שיקרו בבריתו.  'גזלנו' - מאיתנו גזלו, גזלו הכל! סגר בהפגנתיות את המחזור, ואמר: "אנחנו לא צריכים לומר וידוי".

הדברים הללו עוררו תימהון, הלהיבו את כל הלבבות להקשיב מה הוא אומר, ומיד פתח את המחזור מחדש, ואמר: נוסח אחד של וידוי צריכים אנו לומר, במשך השנתיים האחרונות חטאנו, חטאנו רבות. הרבה פעמים לא רצינו לומר בבוקר "מודה אני", לא שמחנו שאנו ממשיכים לחיות, לא הבנו בשביל מה צריך לעבור עוד יום של גהינום. לא ידענו שלקב"ה יש תכניות עבורנו. על אותם ימים שלא שמחנו שאנו חיים, עליהם צריכים אנו להתחרט.

אנחנו ברוך ה' רחוקים מאד מכאלה ניסיונות קשים, אבל החזית של כל אחד היא בהתאם לסיטואציה שסביב. כשאנו רואים עכשיו סוכה מוארת, משפחה גרעינית, שלחן ערוך, בקבוקי יין משובחים על השלחן. האם אמרנו לקב"ה 'תודה' עוצמתית לפחות כמו הטובה הגדולה שאנו שרויים בה? אמת, יש קשיים, אבל לבסוף הכל יהיה מאחורינו. הווידוי אמנם כבר מאחורינו, אבל ההלל וההודיה הם לפנינו, כשנודה לה' על הניסים והנפלאות שעשה עם אבותינו מעולם, לא נשכח את הטובה שאנו שרויים בה, ונמשיך לבקש טובה וברכה, חיים, חן וחסד ורחמים.

אמליץ על שני יינות יוקרתיים לחג הסוכות אחד דרומי והשני צפוני.

Yatir Forest16יער יתיר בציר 2016

זנים: קברנה סוביניון 55%, פטיט וורדו 25% ומלבק 20%.

הענבים מגיעים ממספר חלקות ביער יתיר.

היין התיישן 15 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות, מהן כשליש חדשות, והושאר ביקב עוד כשנתיים להתיישנות בבקבוק.

הצבע אדום כהה כמעט שחור, ריחות של פירות שחורים פלפל שחור ומעט עץ גוף מלא טאנינים טובים יין שיש לו דרך ארוכה.

כשרות: רבנות מקומית, הרב רובין .O.U.

אלכוהול: 14.5%. המחיר: 260₪.

 

 

galilo17גלילו דלתון 2017

זנים: קברנה סוביניון 60%, שיראז 30% וגרנאש נואר 10%.

הענבים מגיעים מכרם אלקוש ואבן מנחם.

היין התיישן 20 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות, מהן כשליש חדשות, והושאר ביקב עוד כשנה להתיישנות בבקבוק.

הצבע אדום כהה, ריחות של שוקולד ופירות, קצת אקליפטוס, גוף מלא טאנינים עדינים ורכים, יין אלגנטי.

כשרות: הרבנות מקומית, הרב מחפוד .O.U. והרב אונגוואר.

אלכוהול:  14.8%. המחיר: 250₪.

עכשיו הזמן שנשיר כולנו: "ושמחת בחגך, והיית אך שמח".

לחיים, שבת שלום וחג שמח

שרגא – אתר היין הכשר