סעודת פורים תשע"ט

ונהפוך הוא

כל השנה אני ממליץ על יינות ולכן הפעם לכבוד פורים אספר לכם על משקה שגם הוא עשוי מענבים....
את יום הפורים אני אכן מתחיל עם יין יבש ואיתו אני ממשיך במהלך כל היום כדי לא לערבב עם דברים אחרים, וזה ממש לא משנה אם זה יין אדום או לבן העיקר שהוא יהיה לא מתוק ולא חצי מתוק או חצי יבש "ללא סוכר" כי הסוכר מערבב את הראש והבטן...

ואם תשאלוני על איזה יין ספציפי אני ממליץ התשובה לא תהיה חד משמעית, כי זה מאוד תלוי בשואל, מה הוא אוהב.

יש האוהבים את חמוציות העדינה שהקברנה נותן ויש האוהבים דווקא את המרירות הקלילה של המרלו או את הירקרוקת של הקברנה פרנק או את הציפרון של הסירה, ואולי הכי טוב הוא הבלנד שלוקח מכל אחד קמצוץ של טוב ומאזן בין כולם?

כבר אמרו חז"ל "כשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות" (ברכות נח ע"ב).

את שיעורי הבית היינו צריכים להתחיל מפורים שנה שעברה. לא כעת בערב פורים, לבוא ולשאול על מה אתה ממליץ.

אבל פטור בלוא כלום אי אפשר ולכן כל אחד יכול להכנס לאתר המכירות שלי ששם בחרתי רק יינות שלדעתי הם -VFM - Value For Money דהיינו תמורה לכסף, יש שם יינות מ60 ₪ ועד 800 ₪ מכל הזנים והסוגים. יש אפשרות למיין לפי כשרות, יקב או מחיר ועוד. http://shop.kosher-wine.co.il/he/

אבל כאמור הפעם אמליץ על משקה שבסיסו ענבים והוא ילווה את סעודת פורים היטב.

קוניאק חדש בשם DUPUY 'שיקבי כרמל' החלו לייבא לאחרונה. בעבר, היו כמה יבואנים שהביאו אותו בכל מיני כשרויות, אבל עכשיו 'יקבי כרמל' קבלו את הזיכיון לשיווק מותג הקוניאק Dupuy בישראל וזאת במטרה שיהיה להם את כל סוגי משקאות האלכוהול. (יין\סיידר\וודקה\קוניאק)

סתם לידיעתכם לא אומרים את זה כמו שחשבתם דוּפּוֹי אלא בצורה כזו דוּפּ ווִי.

DUPUY ידוע כמותג קוניאק כשר (O.U.) המגיע הישר מהמקור - מזקקת הקוניאק Dupuy של משפחת  BACHE- GABRIELSEN שבחבל קוניאק, בצרפת

קוניאק Dupuy, הקוניאק בעל ההיסטוריה המפוארת של למעלה מ- 166 שנות ייצור. הקוניאק המותאם לקהל הישראלי בשל היותו כשר, ירחיב את הפעילות השיווקית בישראל וישיק את הקוניאק ב-3 דרגות יישון.

קוניאק Dupuy מיוצר בתהליכים מוקפדים, המבוססים על שיטות מסורתיות, ששמות דגש על איכות המוצר.  ה- Dupuy ידוע כקוניאק ייחודי ועשיר, העשוי מתזקיק של 100% ענבים לבנים מסוג יוני בלאן (Ugni Blanc), פול בלאנש (Folle Blanche) ופרנץ' קולומברד (French Colombard). ענבים אלו מגיעים מהאזורים המשובחים ביותר בחבל הקוניאק: גרנד שמפיין ופטיט שמפיין, וכן במקרים בודדים, גם מאזורים נוספים כגון: פיין שמפיין, פיין בואה ובון בואה.

קוניאק Dupuy עובר שני זיקוקים מסורתיים כיאה למשקה בעל היסטוריה ארוכה, ולאחר מכן עובר ליישון במרתפיי החברה למשך שנים ארוכות, בחביות של עץ אלון המגיעות מאזור לימוזין שבצרפת. תנאי האקלים הייחודיים והקרקעות מעניקים לקוניאק Dupuy את המורכבות והייחודיות שלו.

vs

על סוגי הקוניאק:

קוניאק  VS Dupuy
אזורי גידול הענבים: עיקר הענבים מפטיט שמפיין, והשאר מפיין שמפיין ופיין בואה.

זן הענבים: יוני בלאן (Ugni Blanc)

יישון: הקוניאק עובר תהליך יישון של מינימום שלוש שנים בחביות עץ אלון, עבור התזקיק הצעיר ביותר. המבוגר ביותר מגיע ל-8 שנות יישון

צבע: אמבר מוזהב

טעמים וניחוחות: פירותיים עם רמיזות לווניל ועץ.

המלצת הגשה: מתאים לשילוב לצד מנות קלילות לצד שתיה בקוקטיילים מתוחכמים או אפילו בצ'ייסרים לצד בירה.

מחיר מומלץ לצרכן 150 ₪

 

 

vsop

קוניאק  VSOP Dupuy
אזורי גידול הענבים: גרנד שמפיין ופרימייר קרו.

זן הענבים: יוני בלאן (Ugni Blanc)
יישון: הקוניאק מורכב מתזקיקים בטווח של 5 עד 15 שנים.
צבע: זהוב ענברי

טעמים וניחוחות: עוצמות של טעמים פרחוניים ווניל, ניחוחות עץ ודבש עם סיומת בינונית.
המלצת הגשה:  לשתייה נקיה בסניפטר (כוס ברנדי) או כמרכיב לקוקטיילי פרמיום

מחיר מומלץ לצרכן 200 ₪

 

 

 

xo

קוניאק  XO Dupuy
אזור גידול הענבים: פיין בואה.

זן הענבים: יוני בלאן (Ugni Blanc)
יישון: הקוניאק עובר תהליך יישון של 30 עד 50 שנים בחביות שנבחרו בקפידה רבה, המגיעות מאזור לימוזין. הבלנד אף מכיל בתוכו קוניאק משנת 1902.
צבע:  אמבר עמוק
טעמים וניחוחות:  גוף מלא ושמנוני, פירותי. ניחוחות עץ, ווניל ופירות יבשים, אגוזים ושקדים.
המלצת הגשה: שתייה נקייה בסניפטר, בטמפ' 20-25 מעלות. נפלא בשילוב עם עישון סיגרים.

מחיר מומלץ לצרכן 600 ₪

 

 

במהלך 2019 ישיקו יקבי כרמל 2 קוניאקים נוספים מבית DUPUY:

קוניאק Dupuy Luxus- מיוצר מ100% יוני בלאן מגרנד שמפיין ופטיט שמפיין, מיושן 8 עד 15 שנים ובצבע ענברי. מחיר מומלץ לצרכן 550 ₪

קוניאק Dupuy Auguste מהדורה מוגבלת וממוספרת מחביות העתיקות של המזקקה (1917 עד 1940) מיוצר מיוני בלאן ופול בלאנש מגרנד שמפיין, מיושן 50 עד 70 שנים. צבע ענברי כהה. מחיר מומלץ לצרכן 9,900 ש"חDUPUY

על  מזקקת  BACHE- GABRIELSE
מזקקת BACHE- GABRIELSEN נוסדה בשנת 1853 על ידי אוגוסט דופוי (ומכאן שם המוצר) ומאז ועד היום היא מזקקת קוניאק איכותי  בזיקוק דודי כפול ובמתכון סודי העובר מדור לדור.

בשנת 1905 החליפה המזקקה בעלות כשעברה לידיהן של שני אנשי עסקים נורווגים, ולבסוף רק אחד מהם, תומאס באך גבריאלסן, נשאר בעלים יחיד של המזקקה. גבריאלסן  הקפיד לשמר את תהליך ייצורו וייחודיותו של קוניאק דופוי , וכך גם דורות ההמשך של המשפחה. מזקקת גבריאלסן  מייצרים כ1.2 מיליון בקבוקים ממותגים שונים המשווקים במעל ל26 מדינות ברחבי העולם (DUPUY בכ-19 מתוכם) בין השווקים המובילים- נורבגיה, סין וארה"ב.
מזקקת באך גבריאלסן נחשבת שונה ממרבית המזקקות שבחלב קוניאק הצרפתי משום שהיא מהבודדות באזור שעדיין שומרות על בעלות משפחתית ואינה שייכת לקונצרני האלכוהול הגדולים. איכות המוצר נשמרת באדיקות ומתמקדת בתהליכי ייצור מוקפדים המבוססים על שיטות מסורתיות, אשר בראש ובראשונה שמות דגש על איכות המוצר ורק לאחר מכן על חיסכון ומסחריות, וזו הסיבה ששמו של קוניאק Dupuy  הולך לפניו כקוניאק ייחודי ועשיר.

DUPUY2DUPUY3dupuy7

לחיים ופורים שמח
שרגא