2024/04/18     י' ניסן התשפ"ד

טעימת חורף ירושלמי "יקבי ירושלים"

 

יקב ירושלים הוא אחד היקבים הוותיקים

שהחל לפעול לפני עשרות שנים.

באותה תקופה היו בירושלים כמה יקבים. 'טפרברג', 'שור', 'כהן', ו'מנדלסון'. כל אחד מהם עבר שינויים מפליגים, גם שינוי השם וגם שינוי מקום.

יקב 'טפרברג' שינה ל'אפרת', וכבר הספיק לחזור לשמו המקורי, היקב עבר למוצא ומשם לקיבוץ צרעה.

יקב 'שור' התפצל לכמה יקבים; 'ארזה', 'ציון', 'הכורמים' ועוד, ועברו למישור אדומים.

יקב 'מנדלסון' שינה את שמו ל"יקבי ירושלים", ובצדק כך צריך להיות שמו. מאז ועד היום, הוא היקב היחיד שממשיך לייצר כמה וכמה סוגי יין בירושלים, כולם תחת השם המפורסם: "ג'רוזלים וואיינרי".

6ב"יקבי ירושלים" מייצרים כשלושה מליון בקבוקים בשנה, יותר מחצי זה הם יינות יבשים וחצי יבשים, אדומים ולבנים. והשאר יינות מתוקים (מה שנקרא "יינות קידוש") ומיץ ענבים.
בשנים האחרונות החליטו שם לשים דגש על יינות טובים ואיכותיים ולא רק יינות קידוש פשוטים.

במקביל, בשנים האחרונות הכירו מלונות בארץ ולמדו על הצורך והרצון של המתארחים במלונותיהם, לשתות יינות איכותיים. לכן, הפתרון הוא להקים בר יין במלון.
חברו להם השניים "יקבי ירושלים" ו"מלון פרימה פארק" שבירושלים והרכיבו תפריט יין במלון.

הזמינו כל מיני מקורבים, לקוחות וחברים, לטעימת חורף ירושלמי מלווה בארוחת מאזטים [מתאבנים] חלבית.

השתתפתי בטעימת יינות של "יקבי ירושלים", במלון "פרימה פארק" ולהפתעתי גיליתי יינות מעולים במחיר הוגן.

את פני האורחים קיבלו מנכ"ל היקב מר 'ארז וינר', והיינן הראשי מר 'סם סורוקה'.

אחרי דברי פתיחה מהמנכ"ל ונישנוש מהאוכל שעל השולחן, הגענו לחלק המרכזי, שלשמו התכנסנו, "יינות יקב ירושלים", על האירוע ניצח היינן 'סם סורוקה'.

4חלק מהיינות שטעמנו היו יינות שעדיין לא בוקבקו, והם נחים להם בשלווה בחביות, קברנה סובניון רזרב 2016, שיראז רזרב 2016, שני יינות מעולים, ולדעתי מוכנים ונעימים לשתיה. אבל גם היינן שלהם יודע לטעום, ואם הוא השאיר אותם בחבית, זאת אומרת שהוא סבור שהם יהיו עוד יותר טובים.

7יש ליקב ירושלים שיטה של מספרים, להכיר את הסדרות. המספרים הם אלה: 5600, 4990, 3400, 2900, זה לא גימטריה, וגם לא 'סוד' למרות שיין הוא 'סוד' בגימטריה. אלא זה תאריכים היסטוריים בקורות העיר ירושלים. האמת שקצת התבלבלתי מהמספרים. אני בטוח שאיזה מורה להיסטוריה היה מסתדר בקטע הזה טוב ממני. אבל למזלי כתוב גם 'פרמיום', 'רזרב', ו'ספיישל רזרב', ובקטע הזה דווקא המורה היה מתבלבל, ואני הסתדרתי עם זה מצויין.

יין נוסף שטעמנו שייך לסידרה הגבוהה ביותר, הספיישל רזרב (5600) בלנד של 85% ענבי מרלו, ו- 15% ענבי פטי ורדו 2014 שנבצרו מכרם בהרי יהודה, באזור עמק האלה. צבע היין אדום כהה, עם ניחוחות של שזיפים בשלים וטבק. ובטעם הוא בעל גוף מלא פירות בשרניים, עם טאנינים אלגנטיים. היין התיישן בחביות צרפתיות במשך 24 חודשים.

לחיים
שרגא

      לרכישת היינות            לעמוד היקב

 

23