2024/04/19     י"א ניסן התשפ"ד

KFWE תל אביב 2018

KFWE זה ראשי תיבות של-

Kosher Food & Wine Experience

יין כשר וחווית יין וזוהי שמה של תערוכת יין.

התערוכה מתקיימת בארה"ב בניו יורק, לוס אנג'לנס, מיאמי, פריז, לונדון, ואיזה יופי גם בתל אביב.

כשבאים לתאר תערוכה כזו, שיש שם למעלה מארבעים יקבים עם יותר מ150 סוגי יינות, ליקרים, וכן וויסקי, קודם כל צריך להיזהר לא לשתות הכל רק לטעום.

אם נכתוב על כל יקב, מפעל ומוצר, יצא ספר עב כרס, שנה שעברה כתבתי על מקצת מהיינות שהיו שם, כמובן שיש שינויים משנה שעברה אבל הם לא רבים.

התערוכה בארץ מתקיימת כבר בפעם השמינית, מטרת התערוכה היא השקה של הקטלוג-הפורטפוליו החדש והמהודר של "צור-עולם של יין", חברה שמייבאת ומייצאת מרחבי העולם יינות כשרים ואיכותיים. כשאני אומר: "מרחבי העולם", הכוונה גם שהיא מייצאת יינות ישראלים לחו"ל.

היקבים הישראלים ששייכים למשפחה "צור- עולם של יין", הם אלה: "יקב פסגות" עם היינן יעקב אוריה, שני לו הוא "יקב עמק יזרעאל" עם היינן יהודה נהר, ויקב ישראלי חדש שנכנס למשפחת 'צור', "יקב שילה" עם היינן עמיחי לוריא,

כמובן שגם בגזרת חו"ל ישנם שינויים, כמו תוספות של יינות ביקבים, למשל, ל"יקב הרצוג" שבקליפורניה יש בלנד חדש בסדרת הספיישל רזרב 'Quartet', שמורכב מפטי ורדו, קברנה סוביניון, מלבק וזינפאנדל.

14

למותג "ברטנורא" האיטלקי שכולם מכירים בזכות המוסקטו בבקבוק הכחול, יש גם מגוון של יינות מבעבעים\מקציפים, לבן או רוזה, מתוק או יבש. המכנה המשותף שבהם שכולם טובים, מי טוב יותר ומי טוב עוד יותר.

בגזרת השמפניות, יש שמפניה של משפחת רוטשילד Baron Rothschild Brut Champagne, ושמפנייה אחרת "דרפייה קארט ד'אור" Champagne Drappier Carte D'or שמפנייה מסורתית וטובה שמייצרים אותה כבר למעלה ממאה שנים.

לאוהבי בורדו התווסף יקב חדש "שאטו לסקומב" Chateau Lascombes שהוא אחד היקבים המפורסמים שנמצא במרגו שבבורדו, ומשנת 2015 הוא עושה גם יין כשר.

אחד הדברים המעניינים שהיו שם השנה, ייננים ובעלי יקבים הגיעו במיוחד לתערוכה, ומזגו ושוחחו עם הקהל שהגיע לטעום. ממש כמו שאומר הפתגם: "פגוש את המומחה".

נכון שמבחר גדול כזה, הוא שעושה את תערוכה למעניינת, מרתקת וגם טעימה, אבל, יש עוד כמה דברים שמוסיפים נופך מיוחד, למשל, האוכל שליווה את האירוע, והגיע משתי מסעדות שנמצאות בהרצליה, "על הים" ו"BAR B Q" מובן מאליו שהוא כלל סגנון רחב של מאכלים מרחבי העולם, בחירת המקום המוצלח, אולם 'טראסק' שנמצא בנמל תל אביב, שמשקיף מבעד לחלונות הגדולים על גלי הים שמתנפצים כמעט על קירות האולם, וכשיוצאים מהאולם החם למרפסת הרחבה, הרוח הקרה צולפת בעוז.

אם נרצה לסכם כזה אירוע במשפט אחד "יין כשר וחווית יין" או במילה אחת KFWE

דעו לכם רבותי, האיש העממי, שלא מתעתד להיות יינן צמרת, לא צריך לטעום 150 סוגי יין, כי בכדי לדעת מה טעים לך, די לך לטעום 4 סוגים בסיסיים, האחד אוהב משהו פירותי וקליל, השני רוצה שזה יהיה גם קצת כבד עם גוף מלא, השלישי אוהב את הסמיך, הרביעי את הטעם השיורי שנותר בפה, שינויים הללו אפשר לחוש בטעימה מקצועית ואישית. זה חלק ממה אני מלמד בהרצאות וסדנאות יין.

להזמנת הרצאה\סדנא

לחיים

שרגא

123457891011121316