2024/03/28     י"ח אדר ב' התשפ"ד

תערוכת היין סומלייה 2018

 

כמידי שנה מתקיימת תערוכת היין הגדולה סומלייה

בתערוכה מציגים עשרות יקבים את מרכולתם דהיינו יינותיהם, יינות טובים ויינות טובים יותר.

9אמנם חלק גדול מהיקבים הגדולים והמוכרים משום מה מעדיפים לא להציג את יינותיהם ולהשתתף בתערוכה אבל זה לא אומר שהם ויתרו עליה לגמרי, כי הם כן משתתפים בה מהצד השני של הדוכנים ובאים לבקר ולטעום ולהתרשם ממבחר היינות המוצגים בתערוכה ואכן רואים שם ייננים, מנכלי"ם ושאר עובדי יקבים שלא מציגים בתערוכה.

אוסף כזה גדול של עובדי תחום היין גורם ליין להיות טוב יותר, ראיתי ייננים שמסתובבים בין יקבי הבוטיק הקטנים טועמים, מעירים ומאירים הערות בונות והיקבים האלו שרוצים להתקדם, להשתפר ולהתפתח מקשיבים ומפנימים את הנאמר.

יש שם גם יקבים מעניינים שלא רואים את היינות שלהם בכל חנות יין, או יינות שההזדמנות לטעום אותם היא כמעט חד פעמית כמו מרלו 2003 ירדן של רמת הגולן מבקבוק מגנום.  

השנה, לראשונה, התערוכה נפתחת גם לקהל חובבי היין בשעות הערב.

כניסת קהל מקצועי מתחום המסעדות והאירוח בין השעות: 13:00 - 18:00 ולאחר מכן השערים נפתחים גם לחובבי היין שמעוניינים לטעום מגוון אדיר של יינות

בכל סדנת יין שאני מעביר שואלים אותי אנשים איך אדע איזה יין אני אוהב? איך אשקיע 100 או 150 ש"ח ואפילו יותר בבקבוק יין ובסוף אולי אני לא יאהב אותו? מה ההגיון בזה?

ותשובתי היא לכו לתערוכות יין, שלמו בכניסה מחיר של בקבוק יין אחד ותמורתו תטעמו עשרות סוגי יין. רק ככה תוכלו לכוון את טעמכם ליין שאתם אוהבים.

התערוכה מתקיימת ביום שני ושלישי 15-16.1.18 בהיכל התרבות בתל אביב.

לחיים

שרגא

 

 

11

8

6

4710